Z wikipedii - chłodnica
Chłodnica samochodowa ? rodzaj wymiennika ciepła stosowanego do chłodzenia pracujących silników spalinowych w samochodach.
Najczęściej stosowanym sposobem chłodzenia silników w samochodach jest chłodzenie cieczą: w bloku i głowicy silnika znajdują się wydrążone kanały, przez które przepływa medium chłodzące. Może nim być woda, ale ? szczególnie w strefie klimatu umiarkowanego ? zazwyczaj stosuje się wodne roztwory najczęściej glikolu etylenowego. Przy pomocy pompy (o napędzie najczęściej mechanicznym z wału korbowego za pomocą paska klinowego lub paska rozrządu), zwanej pompą wodną, medium chłodzące pompowane jest do chłodnicy. Chłodnica najczęściej zbudowana jest w formie panelu poziomych lub pionowych cienkich rurek, zaopatrzonych w odprowadzające z nich ciepło ożebrowanie z cienkiej blachy, zwiększające aktywną powierzchnię odprowadzania ciepła. Przez panel chłodnicy przepływa powietrze. W czasie ruchu pojazdu przepływ powietrza wywołany jest ruchem pojazdu. Jeśli ruch ten nie występuje (np., podczas postoju pojazdu) przepływ wymuszany jest wentylatorem. Chłodnica zazwyczaj ? w samochodach z silnikiem umieszczonym przed kabiną kierowcy ? znajduje się na przodzie samochodu, dzięki czemu chłodnica omywana jest "świeżym" (nieogrzanym przez silnik) powietrzem.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%82odnica_samochodowa
Parę słów o przepustnicy
Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).
Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.
W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica
Most napędowy - co to takiego?
Most napędowy ? zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne.
Podział mostów napędowych ze względu na usytuowanie mostu:
tylne
środkowe
przednie
Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:
sztywne
z niezależnymi zawieszeniami kół
W skład mostów napędowych wchodzą następujące mechanizmy:
przekładnia główna
mechanizm różnicowy
półosie
pochwa reakcyjna (obudowa - stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy