Promocja stron prowadzonych przez adwokatów
Wiele osób zostaje w swoim życiu postawionych w takiej sytuacji, w której muszą skorzystać z pomocy adwokata. Sprawia to, że adwokaci mogą zajmować się wieloma sprawami, ale jednocześnie muszą konkurować pomiędzy sobą o nowych klientów. W związku z tym prowadzą strony internetowe, na których zachęcają do skorzystania ze swoich usług. Niektóre z takich stron wymagają jednak odpowiedniej promocji, żeby internauci dowiedzieli się o ich funkcjonowaniu. Może ona polegać na opracowywaniu reklam wyskakujących w czasie korzystania z Internetu oraz takich, które są roznoszone do skrzynek na listy. Marketing internetowy związany ze stronami adwokackimi może także polegać na pozycjonowaniu takich stron zlecanym odpowiednim firmom.
Promocja nowych serwisów informacyjnych
W Internecie można spotkać wiele różnych stron informacyjnych. Z jednej strony trzeba stwierdzić, że cieszą się one ogromną popularnością, ale z drugiej strony można zauważyć, jak trudno jest zainteresować internautów nowymi stronami internetowymi, które nie różnią się zbytnio od tych już dobrze znanych i lubianych. Dlatego po jakimś czasie prowadzenia mniej popularnej strony internetowej jej twórcy decydują się na pozycjonowanie, które zlecają fachowcom dobrze znającym się na zasadach marketingu internetowego. W ramach takiego marketingu można przygotowywać odpowiednie reklamy nowych stron informacyjnych oraz udoskonalić je jakimiś bardziej odpowiednimi słowami kluczowymi. Można również przewidzieć jakieś promocje lub rabaty dla osób, które na tych stronach założą swoje nowe konta.
Pozycjonowanie stron internetowych należących do różnych przychodni
W obecnych czasach wiele przychodni prowadzi strony internetowe, z których mogą korzystać pacjenci chcący umówić się na wizytę lekarską. Podobnie jest ze szpitalami i stronami internetowymi poświęconymi różnym dziedzinom medycyny. Dlatego bardzo często są one promowane i pozycjonowane przy wykorzystaniu zarówno marketingu internetowego, jak i marketingu bezpośredniego. Marketing bezpośredni polega na informowaniu osób przychodzących do przychodni o tym, że zaczęła ona prowadzić własną stronę internetową oraz na roznoszeniu ulotek informacyjnych i wykonywaniu informacyjnych telefonów. Natomiast marketing internetowy polega po prostu na wprowadzaniu odpowiednich słów kluczowych oraz przemawiającej do pacjentów grafiki.