Bieg jałowy - jak to działa?
Urządzenie biegu jałowego pozwala na wzbogacenie mieszanki w momencie kiedy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym. Podczas biegu jałowego silnika, kiedy kierowca nie naciska na pedał przyspieszenia przepustnica jest prawie całkowicie zamknięta. Pozostaje tylko niewielka szczelina dla przepływu dawki mieszanki pozwalającej utrzymać obroty silnika na poziomie 800-900 obr/min. Prędkość przepływu powietrza jest na tyle mała, że z rozpylacza znajdującego się w gardzieli nie jest podawana wystarczająca ilość paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. Kanalik, którego ujście znajduje się w przelocie gaźnika, tuż przy brzegu zamkniętej przepustnicy, pozwala na wzbogacenie mieszanki. W położeniu spoczynkowym przepustnicy powietrze płynie z największą prędkością koło jej brzegów co powoduje zasysanie paliwa z kanalika urządzenia biegu jałowego. W momencie kiedy przepustnica zacznie się otwierać prędkość powietrza spadnie w rejonie przepustnicy (powiększy się przekrój kanału powietrznego w tym miejscu) a wzrośnie w rejonie gardzieli. Dlatego paliwo przestanie wypływać z kanalika wzbogacającego mieszankę, a pracować zacznie główna dysza w zwężce.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
Czym jest rezystor
Opornik, rezystor (z łac. resistere, stawiać opór) ? najprostszy element bierny obwodu elektrycznego, wykorzystywany jest do ograniczenia prądu w nim płynącego. Jest elementem liniowym: występujący na nim spadek napięcia jest wprost proporcjonalny do prądu płynącego przez opornik. Przy przepływie prądu zamienia energię elektryczną w ciepło. Idealny opornik posiada tylko jedną wielkość, która go charakteryzuje ? rezystancję. W praktyce występuje jeszcze pojemność wewnętrzna oraz wewnętrzna indukcyjność, co, np. w technice wysokich częstotliwości (RTV), ma duże znaczenie (jest to tzw. pojemność oraz indukcyjność pasożytnicza). W technologii bardzo wysokich częstotliwości ? kilkuset megaherców (MHz) i powyżej ? właściwości pasożytnicze typowego rezystora muszą być traktowane jako wartości rozproszone, tzn. rozłożone wzdłuż jego fizycznych wymiarów (zobacz: schemat zastępczy).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opornik
Jakie części do samochodu warto kupić?
Jeśli nasz samochód uległ awarii, powinniśmy jak najszybciej podjąć działania w celu jego naprawy. Możemy przeprowadzić ją samodzielnie lub oddać auto do mechanika, ale najważniejszy jest wybór odpowiednich części zamiennych, które przywrócą mu sprawność. Podczas ich wybierania warto oczywiście kierować się tym, by pasowały do danego modelu, ale oprócz tego bardzo ważne jest także to, by były to produkty najwyższej jakości, dobrych producentów, którzy zapewnią nam ich wytrzymałość. Nie warto przy tym oszczędzać, ponieważ może się okazać, że zakupiona część będzie wadliwa lub popsuje się po bardzo krótkim czasie używania. Do zakupu części warto podchodzić odpowiedzialnie.