podnośniki koszowe Gliwice
Taką konstrukcję mają żurawie samobieżne żurawie
Dwoma podstawowymi elementami konstrukcji żurawia jest kolumna i wysięgnik. Kolumna w wielu przypadkach zredukowana jest do obrotowej podstawy żurawia na której zainstalowany jest wychylny wysięgnik, niekiedy o budowie teleskopowej. Na końcu wysięgnika zainstalowany jest cięgnik. Taką konstrukcję mają żurawie samobieżne, żurawie portowe, żurawie stoczniowe, żurawie pływające oraz żurawie warsztatowe. Innym rozwiązaniem jest gdy kolumna przyjmuje postać wysokiej (zwykle kratownicowej) wieży. Na jej szczycie zamontowany jest wychylny wysięgnik z cięgnikiem na końcu, bądź stały, (poziomy) z ruchomym cięgnikiem. Takie rozwiązanie konstrukcyjne stosowane jest w żurawiach wieżowych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Żuraw_(urządzenie_dźwignicowe)
Krótka definicja z Wikipedii. Dźwignice Podział dźwignic
Do najprostszych z nich należała dźwignia prosta, żuraw i kołowrót studzienny. Żuraw studzienny swoją sylwetką przypomina żurawie budowlane, bez których trudno sobie dzisiaj wyobrazić jakąkolwiek budowę.
W klasycznej literaturze na temat dźwignic wyróżnia się termin dźwignicy prostej (zbudowanej z jednej podstawowej części składowej) oraz dźwignicy złożonej (zbudowanej z kilku takich części). Jako podstawowe części składowe określane jako dźwignice proste wyróżnia się:
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dźwignice
Żuraw (urządzenie dźwignicowe) i kilka faktów z Wikipedii
Ze względu na mobilność konstrukcji mówi się o żurawiach stacjonarnych, przenośnych, przewoźnych, pokładowych, samochodowych i samojezdnych.
Głównym parametrem żurawia jest maksymalny moment obciążający ? iloczyn maksymalnego możliwego do podniesienia przez urządzenie ciężaru w tonach oraz poziomej odległości od punktu podparcia wysięgnika mierzonej w metrach. Jego jednostką jest tonometr (Tm).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Żuraw_(urządzenie_dźwignicowe)