Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia: -możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji. -szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction). -zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione. -zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Identyfikacja wizualna firmy to w dzisiejszych czasach nie tylko logotyp, banner czy ulotka informacyjna. Coraz większą rolę odgrywają w całym procesie strony www, ładnie i dobrze wykonana strona internetowa potrafi zdziałać cuda. Projekt graficzny powinien zwracać uwagę na najważniejsze treści na stronie, przedstawić ofertę w jak najlepszym świetle, co jasno przekłada się na efekt w postaci większej ilości klientów. Dopasowana strona www może stać się ikoną twoje firmy, czymś po czym ludzie będą ją identyfikowali i rozpoznawali. Pierwszą rzeczą jaką będą kojarzyć po usłyszeniu nazwy to Twoja witryna w internecie. Przy dzisiejszej dostępności nowych technologii stworzenie strony www to dość tanie przedsięwzięcie, mogące zamknąć się w liczbie trzycyfrowej.
Sprzedaż rozmaitych artykułów w Internecie w ostatnim czasie stała się szalenie popularna. Jest to przede wszystkim bardzo wygodny sposób na zakupienie określonego towaru. Dzięki temu, że korzystamy z Internetu obecnie właściwie w każdym miejscu możemy nabyć artykuły nawet korzystając z telefonu komórkowego. Oprócz wielkiej wygody e-commerce cechuje się również często o wiele niższą ceną. Trzeba przyznać, że internetowa sprzedaż towarów jest często tańsza, gdyż sprzedawca nie wlicza w koszty produktu kosztów związanych na przykład z wynajmem lokalu. Dzięki temu możemy nieraz nabyć ubrania czy różne inne przedmioty w naprawdę korzystnych cenach. Nic więc dziwnego, że taki sposób sprzedaży z roku na rok stał się coraz bardziej popularny.
Webmaster ? szeroki termin, do niedawna oznaczający jedną osobę zajmującą się projektowaniem, kodowaniem, szatą graficzną oraz aktualizacją witryny internetowej. Witrynę WWW webmaster wykonuje na zamówienie osoby (firmy), która chce zaistnieć w sieci internetowej. Może to być jednorazowe zlecenie i wtedy praca kończy się z chwilą zaakceptowania projektu przez zamawiającego oraz umieszczenia witryny na wskazanym serwerze. Usługa może mieć też charakter ciągły ? wtedy webmaster aktualizuje i rozbudowuje stronę zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem zleceniodawcy. Webmaster może także tworzyć witryny na własne życzenie i według własnego projektu. Profesjonalnie przygotowana strona powinna być przygotowana w zgodzie ze standardami określonymi przez W3C.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Webmaster
Sklepy internetowe stają się coraz bardziej popularne, ponieważ spełniają oczekiwania niektórych gałęzi handlu. Transakcje internetowe są coraz bezpieczniejsze, a ludzie są coraz bardziej skłonni wydawać swoje pieniądze przez internet. Być może zakupy internetowe staną się w przyszłości na tyle popularne, że wyprą prawie do końca markety elektroniczne albo księgarnie. W większości przypadków ceny w sklepach internetowych są dużo korzystniejsze, głównie ze względu na brak kosztów związanych z posiadaniem sklepu stacjonarnego- jednak jest sporo sklepów, które w sprzedaży internetowej oferują niższe ceny niż w swoim sklepie.