Kontrola w administracji publicznej
Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.
Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).
Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.
Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:
wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna
Definicja instrukcji kancelaryjnej
Instrukcja kancelaryjna ? zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).
Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposób rejestracji spraw, sposób załatwiania spraw, postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych (ich archiwizacją). Instrukcja kancelaryjna określa też wzory formularzy i stempli używanych w danej jednostce organizacyjnej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna
Z jakich ofert mogą skorzystać osoby zainteresowane prowadzeniem wirtualnego biura?
Chociaż najczęściej spotykanymi zleceniami, jakie wykonują osoby odpowiedzialne za prowadzenie wirtualnych biur, są na przykład obsługa skrzynki pocztowej czy wsparcie w dziedzinie księgowości czy informatyki, to niektóre dodatkowe usługi w ramach takiego biura są dla wielu klientów naprawdę zaskakujące. Otóż, decydując się na skorzystanie z wirtualnego biura możemy nie tylko zlecić obsługę przychodzących do nas wiadomości elektronicznych. Wiele firm zajmujących się prowadzeniem takiej działalności oferuje również skorzystanie z pomieszczeń biurowych w czasie określonym w umowie. Dzięki temu można na przykład zorganizować spotkania biznesowe lub narady w salach konferencyjnych tak, jak byśmy naprawdę posiadali rzeczywistą powierzchnię biurową.