Imprezy na których Dj musi być
Oprawa muzyczna podczas uroczystości różnego rodzaju jest dość istotna. Nie na każdą jednak należy od razu szukać Dj'a, czasami wystarczy puścić odpowiednio dobrane utwory, aby leciały w tle. Jednak są i takie okazje, gdzie brak DJ lub zespołu muzycznego będzie zauważalne.
Wesele to jedna z takich okazje, gdzie DJ-wodzirej musi być, jeżeli impreza ma zostać uznana przez gości za udaną. Dobry Dj nie pozwoli gościom się nudzić i skutecznie zachęci ich do tańczenia na parkiecie. Dobierze też odpowiednią muzykę, pasującą do wcześniej ustalonych standardów i do gustu gości i pary młodej. Właśnie dlatego na dobrego DJ'a trzeba czasem czekać dłużej niż na salę weselną, jednak w tym przypadku nie warto zatrudniać byle kogo.
Dyskoteka w encyklopedii internetowej
Dyskoteka ? obiekt, miejsce, w którym odbywają się imprezy taneczne, połączone z grą dźwięku, świateł, dymu i obrazów.
Osobą prowadzącą dyskotekę jest DJ (czyt. didżej, skrót od disc jockey). Zajmuje się on zabawianiem publiczności oraz płynnym łączeniem następujących kolejno po sobie utworów tanecznych. Za pierwszą dyskotekę na świecie uznaje się założony w 1959 roku w niemieckim Akwizgranie ?Scotch Club?. Dyskoteki rozpowszechniły się w latach 70., zastępując zabawy taneczne lub tzw. potańcówki, gdzie funkcję DJ-a pełniła orkiestra lub zespół muzyczny grający na żywo. Najsłynniejszą dyskoteką było amerykańskie Studio 54. W późniejszych latach dyskoteki zostały wyparte częściowo przez kluby nocne.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskoteka
Sprzęt do obsługi muzycznej imprez
Obsługa muzyczna imprez wymaga sporej ilości sprzętu grającego: kolumn, głośników, mikserów no i kabi, żeby to wszystko podpiąć. Nie może też zabraknąć źródła dźwięku, czyli jakiegoś odtwarzacza, czy laptopa z zewnętrzną kartką dźwiękową. Koszty zakupy takiego sprzętu są ujęte jako koszty amortyzacji w usługach każdego DJ'a, który jeździ na imprezy, eventy czy studniówki.
Do tego jeszcze dobry Dj musi mieć swój set utworów, na które posiada licencję na odtwarzanie i ewentualna obróbkę. Bez tego nie można nawet mówić o profesjonalizmie danego dźwiękowca.